PRIJAVA VOZILA |
Prilikom prijave vozila u informatički sustav, potrebni su sljedeći dokumenti: osobna iskaznica (OI), prometna dozvola (PD), i u slučaju da u sustavu nema podataka o vozilu potrebna je i knjižica vozila (KV). Referent na prijavi tehničkog pregleda ispisuje kontrolni list, kojeg vlasnik vozila zajedno sa prometnom dozvolom daje prvom slobodnom nadzorniku tehničke ispravnosti vozila (u daljnjem tekstu: nadzornik). |
IDENTIFIKACIJA I PREGLED UNUTRAŠNJOSTI VOZILA |
Identifikacija vozila se smatra početkom tehničkog pregleda, gdje nadzornik uspoređuje podatke iz prometnih dokumenata pregledom VIN oznake i registracijske pločice. Nakon toga provjerava opće stanje vozila, uspoređuje tehničke karakteristike guma na vozilu i u PD, pregledava staklene površine, sigurnosne pojaseve, podizače stakala, opremu vozila (kutija prve pomoći, sigurnosni trokut, rezervne žaruljice...) i dr. |
KONTROLA KOČNICA |
Prilikom kontrole kočnica nadzornik se vozilom navozi na uređaj za ispitivanje kočnica vozila te ispituje kočionu silu na prednjoj i zadnjoj osovini, te kočionu silu pomoćne (mehaničke) kočnice. Ukupni koeficijent sile kočenja radne kočnice za osobna vozila ne smije biti manji od 50%, a pomoćne kočnice 20%. Razlika sila kočenja za radnu kočnicu na kotačima iste osovine ne smije biti veća od 25%, a za pomoćnu kočnicu 30%. Nejednolikost sile kočenja na jednom kotaču ne smije biti veća od 20%. Postotak nejednolikosti sile kočenja izračunava se približno na polovici sile kočenja koja izaziva blokadu, a za osnovicu izdačunavanja se uzima veća sila kočenja. Sva odstupanja od ovih zakonskih normi značilo bi ne samo pad na tehničkom pregledu nego i opasnost na cesti iz razloga što bi se vrlo vjerojatno prilikom naglog kočenja vozilo zanijelo, pa čak i prevrnulo. |
PREGLED VOZILA NA KANALU |
Pregledom vozila na kanalu nadzornik pregledava cijeli donji postroj, koroziju, ispišni sustav, dijelove ovjesa, poluge i zglobove, prijenosni mehanizam, pragove, unutrašnju stranu guma i.t.d. Ono što nadzorniku pomaže u dijagnostici navedenih dijelova i sklopova je razvlačilica, dizalica ili pak platformska dizalica (ovisno o tehničkoj izvedbi tehnološke linije). |
EKO – TEST |
Kod ispitivanja ispušnih plinova motornih vozila nadzornik se koristi analizatorom plinova, pomoću kojeg ispituje udio štetnih plinova (tvari) u ispuhu vozila. Eko – testu podliježu vozila s benzinskim motorima koja su proizvedena 1970. godine (i mlađa), te vozila s dizel motorima koja su proizvedena 1980. i (mlađa). Vozila s ugrađenom plinskom instalacijom NE PODLIJEŽU ispitivanju ispušnih plinova. |
PREGLED SVJETALA |
Na kraju tehnološke linije pregledava se intenzitet i usmjerenost svjetala uređajem pod nazivom regloskop. Na svakom vozilu je točno određen postotak nagiba svjetala od strane proizvođača koji se uglavnom kreće u rasponu od 1% do 1,3% što je u pravilu označeno na plastičnom nosaču ili na naljepnici u motornom prostoru. Regloskopom se kontroliraju kratka, duga i svjetla za maglu, pod uvjetom da je vozilo neopterećeno i uređaj za podešavanje visine svjetala u vozilu podešen na nulu. |
ISPISIVANJE ZAPISNIKA |
Po završetku tehničkog pregleda nadzornik donosi završnu ocjenu tehničke ispravnosti vozila, te sve rezultate unosi u bazu podataka (program za automatsku obradu podataka). Nakon toga ispisuje zapisnik o tehničkom pregledu sve pojedinosti koje isti sadrži usmeno objašnjava vlasniku vozila, odnosno vozaču. U slučaju da je vozilo tehnički ispravno ispunjen je prvi uvjet za registraciju vozila. |
PREGISTRACIJA VOZILA |
Nakon ovjere tehničke ispravnosti vozila, te naplate propisanih obveza (naknade za uporabu javnih cesta i posebne naknade za okoliš, te police obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti) vozilo se može registrirati, odnosno produljiti valjanost prometne dozvole. |
|